• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet

Femte juli

Nätet till folket!

  • Om oss
  • Remissvar

Dolda kameror i utomhusreklam

14 september 2017 av admin

I Nederländerna har det brittiska företaget Exterion Media deaktiverat 50 dolda kameror i utomhusreklam efter att en av dem hittats av en förbipasserande, som tog en bild och lade ut på Twitter:

https://twitter.com/Nsdefect/status/904582967409987585

Kamerorna ska ha analyserat hur länge en person stannade framför reklamen, liksom vilket kön och vilken ålder personen hade.

Om detta skriver nederländska NRC via tyska Netzpolitik.

Dela

Dela på Facebook Dela på X (Twitter) Dela på Reddit Dela på E-post

Arkiverad under: Övervakning Taggad som: Nederländerna, reklam

Diskutera gärna inlägget på sociala medier! Vi har stängt av kommentarsfunktionen pga kraftigt ökad mängd spam.

Primärt sidofält

Nätfrihet och integritet!

Femte juli är en nätpolitisk nyhetssajt som står på internetanvändarnas sida. Läs mer.

  • X: Femtejuli
  • Youtube
  • Soundcloud: 5july
  • RSS-flöde

Prenumerera på inlägg


Loading

Senaste inlägg

  • Övervakningsstaten går inte att rulla tillbaka27 juni 2025
  • EU: Ny datalagring och bakdörrar till krypterad kommunikation25 juni 2025
  • Tre obekväma frågor för Almedalen23 juni 2025
  • En bugg i fullmaktslagen?19 juni 2025
  • Chat Control 2 – nu är det match igen!18 juni 2025

Senaste kommentar

  1. Chat Control 2 i långbänk om Chat Control 2 – omvända roller i ministerrådet15 mars 2025

    […] Läs mer om de låsta positionerna i EU:s ministerråd: Chat Control 2 – omvända roller i ministerrådet » […]

CC BY 4.0 · Logga in

  • Youtube
  • Twitter
  • RSS